Hungarikum mobilapplikációs pályázatokat díjaztak az FM-ben

A pályamunkák megalkotói a nemzeti értékek online-alapú, játékos népszerűsítését kívánták elérni projektötleteik kidolgozásával. A Földművelésügyi Minisztérium képviseletében Szakáli István Loránd agrárfejlesztésért és hungarikumokért felelős helyettes államtitkár adta át a díjakat.

A Földművelésügyi Minisztériumban 2018. január 26-án húsz, a Corvinus Egyetemre járó, alapszakos hallgatónak a Z generáció számára készített mobilapplikációs kreatív üzleti ötletét részesítették elismerésben. A pályamunkák megalkotói a nemzeti értékek online-alapú, játékos népszerűsítését kívánták elérni projektötleteik kidolgozásával.

A helyettes államtitkár a díjátadón megjelent hallgatók figyelmébe ajánlotta a következő gondolatokat: amikor nagyvilágban járnak-kelnek, dolgoznak, tisztában kell lenniük identitásukkal, nemzeti értékeikkel.  Mindez értékesebbé tesz bennünket mások szemében, könnyebben tudnak bennünket azonosítani mivel alapesetben mindenki büszke arra, hogy milyen országból, kultúrából származik.

Szakáli István Loránd elmondta: nyitottság és világlátottság fontos értékeknek számítanak, ugyanakkor a saját identitásunk ismerete magabiztossá, kiegyensúlyozottá, egyenjogú partnerré tesz bennünket. Értékeink ismerete, tisztelete, képviselete azonban csak akkor ér valamit, ha mi is nyitottak vagyunk mások értékei iránt. 

Azok az ötletek, amivel hallgatók előálltak, fontosak abból a szempontból, hogy képesek a fiatalokat megszólítani olyan eszközökön, módszereken keresztül, amelyek az ő érdeklődésüknek és mindennapi információszerzési gyakorlatunknak megfelel – mondta el a Szakáli István Loránd.

A Corvinus Egyetemen bevezetett, „Hungarikumok és örökségtervezés” című tantárgy egyrészt a magyar nemzeti értékek megőrzéséhez elengedhetetlen marketing aspektusokra és a települési tőkevonzásra koncentrál, másrészt a magyarsággal kapcsolatos természeti, gazdasági és kulturális, tradicionális értékek rendszerezésével a hazaszeretetre nevelés feladatát tölti be a felsőoktatásban eddig egyedüli módon. A felmérő tesztek tanúsága szerint a Z generáció tagjainak ilyen irányú, általános iskolai ismeretei hiányosak, így azokat nem tudják kreatív gondolkodás során a társadalmi-gazdasági fejlődés területén hasznosítani.

A tárgy szakmai felelőse, Tózsa István egyetemi tanár kezdeményezésére a 2017/18. tanév 1. félévétől a tárgy hallgatói egyénileg, vagy csoportmunkában új gyakorlat-teremtő célzattal lehetőséget kaptak arra, hogy olyan mobil-applikációs üzleti-terv vázlatokat készítsenek, amelyek tartalmuknál és játékos funkciójuknál fogva alkalmasak arra, hogy a fiatal generáció figyelmét felhívják a magyar nemzeti értékek jelentőségére.

A versenyen első helyezést ért el Somogyi Fanni kereskedelmi és marketing szakos hallgató, egy megvalósításra alkalmas hungarikum témában, különféle kategóriákban (tudástár, quiz, chat, hírek, képtár, játékok) és formában, átfogó on-line alkalmazás kidolgozási ötletével.

Második helyezett lett a Németh Anna és Balázs Luca gazdálkodási és menedzsment szakos hallgatói páros, a magyar gasztronómia fantáziadús, jó elgondolású, szintén megvalósításra érdemes on-line játék applikációjával.

Harmadik helyezett egy trió lett, Burka Bettina, Magyar Dóra és Szarka Lilla szintén kereskedelmi és marketing szakos hallgatók személyében, egy ötletes, öltözék kombinációs, kép-puzzle, kép- és zenefelismerő, földrajzi, kultúrtörténeti komplex hungarikum társasjáték témával.



ha érdeklik a legfrissebb híreink,
iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kép CAPTCHA
Támogatóink: